• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Overig Overig

3 tips om beter te communiceren met de patiënt

Gepubliceerd op: 30 oktober 2014
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Trainer Daniëlle van der Ark geeft op het congres voor afdelings- en medisch secretaresses de workshop ‘Kleur je klant’. Hierbij leer je inzicht te krijgen in de patiënt die aan je balie staat. Hier alvast drie tips.

1. Luister oprecht naar de patiënt: onderzoek de achterliggende vraag die een patiënt heeft. Hoe staat hij/zij aan de balie? Hoe neemt hij/zij de telefoon op? Vaak kun je horen of mensen gespannen zijn of niet. Door hun woordgebruik kun je afleiden of ze veel of juist weinig informatie nodig hebben. Wil iemand vooral even gerustgesteld worden? Of merk je dat ze vooral op zoek zijn naar gedetailleerde informatie? Wees je bewust van wat je zelf uitstraalt: hoe communiceer je zelf? Ben je gehaast, boos, of blij? Een klant, ook aan de andere kant van de telefoon, voelt hoe jij achter je bureau zit.

Lees ook: 6 tips om gastvrijer te zijn voor de patiënt

2. Wees je bewust van wat je zelf uitstraalt: hoe communiceer je zelf? Ben je gehaast, boos, of blij? Een klant, ook aan de andere kant van de telefoon, voelt hoe jij achter je bureau zit. Bedenk van tevoren wat je wilt uitstralen. Wees je ervan bewust dat je  niet alleen jezelf bent, maar de patiënt ziet in jou de hele organisatie.

Daniëlle van der Ark is spreker op het congres voor medisch secretaresses dat op 13 november gehouden wordt. Klik hier voor meer info en/of deelname.

3. Vraag een patiënt of hij/zij tevreden is, of nog meer informatie nodig heeft: waarmee kun je hem/haar blij maken of gerust stellen? Kleine moeite en vaak is het stellen van de vraag al voldoende voor een prettige klantbeleving.

Gepubliceerd op: 30 oktober 2014
Door: Redactie Nursing

Thema:

Overig

Tags:

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Overig

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van oktober is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van september is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van juli/augustus is uit: lees de artikelen online

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren