• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Overig Overig

Het bezoekuur: last of zegen?

Gepubliceerd op: 26 oktober 2009
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Bezoek komt vaak van ver of toevallig van een poli en ‘echt maar heel even aanwippend’ buiten bezoekuur.

Bezoek komt geregeld voor het bezoekuur begint om ver na sluitingstijd te vertrekken. Voor een verpleegkundige is bezoek de mensenstorm die met veel drukte in de weg komt zitten en stoelen nooit weer opruimt. Bezoek betekent pottenkijkers en lastige vragen en nog maar eens herhalen wat je die dag al drie keer vertelde. Door bezoek kan je niet bij een katheterzak of kast. Bezoek gooit jassen op andermans (schone) bed. Bezoek brengt griepen mee, waartegen plegen worden geënt. Bezoek maakt flauwe grappen over een borrel, als je drinken aan komt bieden.

Maar bezoek brengt schone was en bloemen mee. En tekeningen of foto’s van onmisbare kleinkinderen. Bezoek praat over weer en buren en duur ziekenhuisparkeren, in plaats van over ziekte en leed. Bezoek betekent troost en herkenning en onmisbare bemoeienissen. Bezoek koopt nieuw ondergoed en pyjama’s. Bezoek ziet wat zusters missen, omdat bezoek de zieke beter kent. Dus gaan bezoekers vragen stellen aan niet te traceren verpleegkundigen. En ze moeten wel, want patiënten weten vaak ’s middags al niet meer wat de dokter vanmorgen vertelde.

Mocht je nog eens tegen zo’n flauwe grappen makend obstakel opbotsen, bedenk dan dat patiënten deze grappenmakers nodig hebben om de ziekenhuisopname die ze nodig hebben te overleven.

Wat zijn jouw ervaringen met bezoekers?

Gepubliceerd op: 26 oktober 2009
Door: exed-admin

Thema:

Overig

Tags:

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Overig

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van oktober is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van september is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van juli/augustus is uit: lees de artikelen online

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren