• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Overig Overig

Martini Ziekenhuis organiseert Twitterkliniek

Gepubliceerd op: 13 januari 2011
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Het Martini Ziekenhuis in Groningen organiseert eind deze maand de eerste Twitterkliniek. Het is een virtuele kliniek, waar artsen en patiënten op weg geholpen worden met sociale media.

Vertegenwoordigers van zeven ziekenhuizen, onder meer van het Martini Ziekenhuis in Groningen, het UMC St Radboud in Nijmegen en het Flevoziekenhuis, leren hoe zij om moeten gaan met sociale media. De bijeenkomst van de eerste zogenoemde twitterkliniek heeft als doel om het contact tussen arts en patiënt te verbeteren en om ziekenhuizen transparanter te laten werken.

 

Sociale media
Steeds meer patiënten, artsen en medisch personeel zijn te vinden op Twitter, Hyves, Linkedin, Facebook en andere social media. De Twitterkliniek wil uitleggen welke toegevoegde waarde het hen als brengt. Ook het aantal beoordelingssites over medici en ziekenhuizen groeit snel. Artsen en ziekenhuizen worden steeds vaker online beoordeeld. De Twitterkliniek wil ook hier aandacht aan besteden.

 

Wisselwerking
Oprichters van de Twitterkliniek zijn online marketeer Renate Wijma en reclameadviseur Joost Schrage. Voor de aftrap in het Martini is het team aangevuld met Bianca Habing van het brandwondencentrum van het Martini Ziekenhuis. De initiatiefnemers vinden dat de gezondheidszorg zelf meer de weg van de nieuwe media moet bewandelen om de wisselwerking tussen alle deelnemende partijen te vergroten. ‘Wij willen een laagdrempelige, informele, eerste stap zetten om social media en de gezondheidszorg nader aan elkaar voor te stellen’, zegt Renate Wijma . Wijma denkt dat in de toekomst patiënten via Twitter vragen aan artsen kunnen stellen. Dat werkt kostenbesparend, aldus Wijma, maar ziekenhuizen moeten dan niet angstvallig met sociale media omgaan. ‘Bovendien is de patiënt eerder tevreden, omdat hij het ziekenhuis niet hoeft te bezoeken.’

 

Bijeenkomst

De eerste bijeenkomst van de Twitterkliniek is op vrijdag 28 januari vanaf 15.00 uur in het Martini Ziekenhuis en kan alleen op uitnodiging bezocht worden. Er komen artsen, specialisten, patiënten en leden van raden van bestuur. Meer informatie is te vinden op www.twitterkliniek.nl en op Twitter via #tweetkliniek`.

 

Auteur: TvZ – Annelies Vermeulen
Bron: Zorgvisie / BNDeStem

Gepubliceerd op: 13 januari 2011
Door: Redactie TvV

Thema:

Overig

Tags:

Social media TVZ

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Overig

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van oktober is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van september is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van juli/augustus is uit: lees de artikelen online

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren