• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Overig Overig

Zelf patiënt

Gepubliceerd op: 12 oktober 2009
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Half zes, zei de verpleegkundige aan de telefoon. Ik belde mijn familie. Kwart over vijf zaten we klaar. Om vijf voor half werden we behoorlijk nerveus.

Half zes kwam en kwart voor zes. Geen dokter. Wel kwam er een verpleegkundige zeggen dat het echt iets voor deze dokter was om te laat te komen. Ook had ze hem net zien lopen, dus kon het niet lang meer duren. Ze ging nog even kijken.

Even werd een half uur. Kwart over zes kwam de verpleegkundige, zonder dokter om te vertellen dat het nu nog slechts enkele seconden zou duren. Half zeven, een uur te laat, kwam de dokter zonder sorry.

Ik probeerde tijdens het wachten mijn familieleden uit te leggen dat dokters nou eenmaal steeds telefoon krijgen en het druk hebben. En dat verpleegkundigen dus niet weten hoelang het nog gaat duren.

Er zou een neuroloog langskomen, zei de dokter. ‘Wanneer?’ wilde mijn man weten. Dat was niet bekend, zei de bekwame arts. Ik legde manlief uit dat geconsulteerde artsen komen wanneer dat schikt. Hij had er geen goed woord voor over.

Een CT-scan werd afgesproken voor vrijdag. Wanneer komt de uitslag, vroeg mijn familie. ‘Ik verwacht maandag,’ zei ik. Drie dagen wachten vond mijn familie onacceptabel. Tja, ziekenhuizen hebben tijd nodig. Er liggen meer patiënten. Maar die andere patiënten kon mijn familie niks schelen.

Ik zag en hoorde wat patiënten en bezoek anders zien, horen en voelen. Natuurlijk kan een goede verpleegkundige ze de wegen en regels van een ziekenhuisprotocol uitleggen. Maar het gaat niet om alle patiënten, geld en afspraken. Het gaat om mijn moeder.

Gepubliceerd op: 12 oktober 2009
Door: exed-admin

Thema:

Overig

Tags:

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Overig

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van oktober is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van september is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van juli/augustus is uit: lees de artikelen online

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren