• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Sponsored

“Als bepalen van het verschoningsmoment een uitdaging is, maakt TENA het makkelijker”

Gepubliceerd op: 3 december 2020

De slimme digitale innovaties van TENA SmartCareTM zoals TENA IdentifiTM en TENA Change IndicatorTM verbeteren de waardigheid én de kwaliteit van leven van mensen met incontinentie. Tegelijkertijd verlichten ze het werk van verzorgenden, helpen ze de kosten te verlagen en dragen ze bij aan duurzamer werken.

Betere individuele zorg met digitale TENA SmartCareTM-oplossingen

TENA IdentifiTM, de oplossing waarmee eenvoudig en objectief de juiste toiletroutine, productkeuze en verschoonfrequentie voor een cliënt bepaald kan worden, is sinds 2014 in veel Nederlandse verpleeghuizen in gebruik. Met de introductie van TENA Change IndicatorTM wordt nu de volgende stap gezet in het realiseren van optimale individuele zorg voor élke cliënt. Matthijs Pouwels, Manager E-health Solutions bij Essity licht graag toe hoe dat in de praktijk werkt!

Hoe werkt TENA Change IndicatorTM?

Matthijs: “TENA Change IndicatorTM is een herbruikbare sensor die aan de buitenkant van het incontinentieverband bevestigd wordt. Het draagt onzichtbaar en cliënten merken niet dat ze het dragen. De sensor is verbonden met een webportal, dat vanzelfsprekend zo ingericht is dat de privacy gewaarborgd is. Zodra de eerste urine in het verband opgenomen wordt, zie je dat in de app op jouw mobiele telefoon. Naarmate het verband meer urine absorbeert, verandert de status in de app. Zodra een cliënt aan verschoning toe is, ontvang je een bericht. Overigens heb je dan nog wel even de tijd om hieraan opvolging te geven.“

Bij welke cliënten zet je het in?

“Het grote voordeel van deze manier van werken is dat je niet steeds fysiek hoeft te checken of een verband aan verwisseling toe is. Dat is niet alleen waardiger en minder belastend voor cliënten, het is ook voor zorgverleners een stuk prettiger werken. In de praktijk zien we een kwalitatieve verbetering van de individuele zorg voor cliënten met matig tot zwaar urineverlies die:

• Niet meer betrouwbaar aan kunnen geven of verschoning gewenst is, bijvoorbeeld bij dementie
• Afhankelijk zijn van zorgverleners voor verzorging en deze zorg een zware belasting is, bijvoorbeeld bij cliënten die in een rolstoel zitten of op bed verzorgd worden
• Weerstand hebben bij fysiek contact
• Veel gecontroleerd worden, omdat er regelmatig lekkages optreden

Het heeft een grote toegevoegde waarde voor de meest kwetsbare cliënten.”

Wat zijn de voordelen van werken met TENA Change IndicatorTM?

“Natuurlijk is het wel even wennen voor een zorgverlener om met TENA Change IndicatorTM te werken. Zo heb je bijvoorbeeld geen vaste verschoonronden meer, maar verwissel je het verband als het verzadigd is. Ook is de fysieke check verleden tijd. We horen vaak terug dat er daardoor meer rust op de afdeling is, met een niet te onderschatten emotionele impact op het welbevinden van de cliënten en een positieve invloed op de werksfeer. Doordat cliënten op het juiste tijdstip verschoond worden is bovendien de kans op huidproblemen kleiner en worden de verbanden optimaal gebruikt. Met minder afval en was als gevolg. Wij zien dat TENA Change IndicatorTM de zorg ondersteunt en dat daardoor het continentiezorgproces in een instelling geoptimaliseerd wordt.”

Wil je meer weten over hoe je met TENA Change IndicatorTM meer duurzame continentiezorg op maat biedt? Neem dan contact op met TENA voor meer informatie of een vrijblijvende (telefonische of online) afspraak via
030 698 47 00 of TENA.nl.

TENA SmartCareTM
Al meer dan 60 jaar ontwikkelt TENA innovatieve incontinentieproducten die tot de beste ter wereld behoren. Inmiddels heeft TENA ook ‘slimme’ digitale innovaties onder de noemer TENA SmartCare™. Deze oplossingen zijn primair gericht op het verbeteren van de waardigheid én de kwaliteit van leven van mensen met incontinentie. Terwijl ze tegelijkertijd het werk van verzorgenden verlichten, lagere aan incontinentie gerealiseerde gevolgkosten realiseren en bijdragen aan duurzamer werken.

Gepubliceerd op: 3 december 2020
Door: TENA

Thema:

Verpleegtechnische handelingen

Tags:

Verpleegtechnische handelingen

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren