Sigaar veroorzaakte dodelijke brand in verzorgingshuis

Een brandende sigaar is 'hoogstwaarschijnlijk' de oorzaak geweest van de brand die vorige week het leven kostte van de bewoner van een verzorgingshuis in Oirschot.
Sigaar veroorzaakte dodelijke brand in verzorgingshuis
Foto: ANP

Dit zegt bestuurder Arnold Vosters van Joris Zorg. Het was bekend dat het 83-jarige slachtoffer regelmatig een sigaartje rookte op zijn kamer, vertelde de locatiedirecteur. De politie noemt de smeulende sigaar ‘aannemelijk’ als oorzaak. Er is in ieder geval geen sprake van een misdrijf of kortsluiting, aldus een woordvoerder. Er komt geen nader onderzoek.

Verwondingen

De brand brak rond 18.30 uur uit. Omdat binnen een paar minuten na de eerste melding ook via een handmelder alarm werd geslagen, rukten hulpdiensten massaal uit. Bij aankomst van de brandweer woedde er brand in het appartement van de 83-jarige bewoner. Het gebouw hoefde niet ontruimd te worden. De brand was snel onder controle. Het slachtoffer werd per ambulance naar het Catharina ziekenhuis in Eindhoven gebracht. Daar overleed hij later op de avond aan zijn verwondingen.

 

Bron: ANP

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.