Tena staakt incontinentie-telefoontjes

Tena heeft besloten de telefonische benadering van Achmea-verzekerden met incontinentieproblemen voorlopig stop te zetten.

Zo reageert het bedrijf op de kritiek in de media over het belgedrag. Onder anderen minister Schippers van VWS uitte zorgen over de privacy van patiënten en het commerciële belang van het bedrijf.  Sinds kort benadert Tena mensen op verzoek van apothekers. Die moeten van verzekeraar Achmea in kaart brengen wie hun incontinentiepatiënten zijn en wat voor producten ze gebruiken.

 

Privacy 

In een persbericht schrijft Tena: ‘Er zijn vragen in de media ontstaan, vooral met betrekking tot privacy en of Tena, als commerciële partij, een onafhankelijke rol zou kunnen vervullen. De gegevens die door de gebruikers worden verstrekt, worden door Tena met grote discretie behandeld en zonder toestemming van de gebruiker niet voor andere doeleinden gebruikt. De onafhankelijkheid is gegarandeerd door het feit dat zowel de keuze voor het merk als het producttype uiteindelijk bij de apotheker ligt. Tena adviseert, maar bepaalt niet. De aantijging dat Tena zou bepalen hoeveel incontinentiemateriaal een gebruiker vergoed krijgt is dan ook pertinent onwaar.’

 

Bron: Tena / Zorgvisie – Wouter van den Elsen

 

Lees ook:

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.