• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Werk Opleiding en deskundigheid

Fan van POP

Gepubliceerd op: 9 september 2009
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Aan het begin van ieder studiejaar maak ik een start met mijn POP, het Persoonlijk Ontwikkelings Plan.

De eerste week van de stage zit er alweer op en het wordt tijd voor mijn POP. De bedoeling is dat dit het hele leertraject weergeeft over een bepaalde periode. Bijvoorbeeld een stageperiode. Bij mij betekent dat dus dat mijn POP het hele schooljaar moet uitstippelen… of stippelt het hele schooljaar mijn POP juist uit?

Mijn POP bestaat uit kolommen die een competentie weergeven, mijn reeds verworven competenties, mijn plan om aan die competenties te voldoen en de manier waarop ik die competenties graag getoetst wil hebben.

Het klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar als je het analyseert en er al jaren mee hebt gewerkt is het best handig. Op zich is het POP een goede leidraad om je opdrachten samen te stellen, te plannen en te evalueren.

Dit is echter alleen van toepassing als je ook de structuur van het POP begrijpt. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat een stagebegeleider het niet méér vindt dan een onoverzichtelijk document met ellenlange verhalen in kolommen. Verhalen die qua beroepsrol (zorgverlener, regisseur enz) wel op volgorde staan, maar qua tijdsplanning door elkaar.
Als je niet bekend bent met het POP is het werkelijk niet te handhaven, denk ik.
Tenminste… zo dacht ik erover in het eerste jaar.

Medestudenten, wat vinden jullie van het fenomeen POP? Handig als leidraad of onding? Stagebegeleiders, wat vinden jullie? Begrijpen jullie het POP of moeten wij, studenten, als ervaringsdeskundige innovatoren onze ideeën er eens op loslaten?

Gepubliceerd op: 9 september 2009
Door: exed-admin

Thema:

Opleiding en deskundigheid

Tags:

Opleiding en deskundigheid

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Werk Opleiding en deskundigheid

icon-Opleiding en deskundigheid

Opleiding en deskundigheid

Nursing-magazine nummer 2 is uit: lees de artikelen online

icon-Opleiding en deskundigheid

Opleiding en deskundigheid

Podcast Nursing Werkt voor startende verpleegkundigen: ‘Zet jezelf op 1’

Lachende oudere en jonge verpleegkundige.
icon-Opleiding en deskundigheid

Opleiding en deskundigheid

Nursing.nl is volledig vernieuwd! Wat kun jij als trouwe bezoeker verwachten?

icon-Opleiding en deskundigheid

Opleiding en deskundigheid

Nursing-magazine nummer 1 is uit: lees de artikelen online

icon-Opleiding en deskundigheid

Opleiding en deskundigheid

7 vragen over controle van de BIG-herregistratie

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren