De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen is gisteren 22 mei een grote landelijke campagne gestart om het imago van de zorg te verbeteren. Niet iedereen is blij met die campagne…
De 87 deelnemende ziekenhuizen dragen de kosten van de imagocampagne, jaarlijks 10.000 euro per instelling,
gezamenlijk. Volgens universitair docent Martin Buijsen is dat geld verkeerd
besteed en is de campagne volledig misplaatst. Dit liet hij onlangs weten in het Financieel Dagblad.
gezamenlijk. Volgens universitair docent Martin Buijsen is dat geld verkeerd
besteed en is de campagne volledig misplaatst. Dit liet hij onlangs weten in het Financieel Dagblad.
Gebrek aan waardering
Het geld dat de NVZ in de campagne steekt, moet volgens hem juist aan
klimaatverbetering op de werkvloer worden besteed. ‘Het gebrek aan waardering en
tevredenheid van het zorgpersoneel is het werkelijke probleem, niet het imago’,
zegt hij in het FD. Een eerdere imagocampagne van V&VN, Sting en Actiz mikte
bewust niet alleen op het imago. ‘Juist dat werkklimaat aanpakken is
belangrijk, bijvoorbeeld door meer inspraak voor verpleegkundigen’, zegt Ruud
Dirkse van V&VN.
klimaatverbetering op de werkvloer worden besteed. ‘Het gebrek aan waardering en
tevredenheid van het zorgpersoneel is het werkelijke probleem, niet het imago’,
zegt hij in het FD. Een eerdere imagocampagne van V&VN, Sting en Actiz mikte
bewust niet alleen op het imago. ‘Juist dat werkklimaat aanpakken is
belangrijk, bijvoorbeeld door meer inspraak voor verpleegkundigen’, zegt Ruud
Dirkse van V&VN.
Vertrouwen van patiënt
De NVZ benadrukt dat de campagne vooral gericht is op het terugwinnen van
het patiëntenvertrouwen. Volgens de NVZ komen ziekenhuizen de laatste tijd
voornamelijk in het nieuws door incidenten en fouten.
het patiëntenvertrouwen. Volgens de NVZ komen ziekenhuizen de laatste tijd
voornamelijk in het nieuws door incidenten en fouten.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account