Communicatie-expert Patricia Hugen heeft de self-learning methode ‘Wil op het werk’ bedacht om mensen enthousiaster te maken over hun werk. Aan medisch secretaresses geeft ze drie tips.
1. Maak werk van je hobby – ‘Kijk naar wat je privé graag doet, en welke elementen je hiervan kunt doorvoeren in je werk. Als je bijvoorbeeld graag buiten bent, ga dan eens na in hoeverre je dit vaker kunt doen. Pleeg een lastig telefoontje bijvoorbeeld buiten met je mobiel, in plaats van achter je balie. Of eet je broodje buiten op, in plaats van in de kantine.’

Kom ook naar Hét congres voor afdelings- en medisch secretaresses op 16 april 2015. Met inspirerende sprekers en leerzame workshops.
2. Ga na bij welke omstandigheden je het beste functioneert – ‘Het ene moment zit je helemaal in je flow en ben je heel productief, het andere verloopt alles stroever. Check voor jezelf waar dat door kan komen. Misschien werk je de mailbox sneller door als je bepaalde muziek opzet, of reageren patiënten vriendelijker op je als je tussendoor een grapje maakt. Of je voelt je sterker met bepaalde kleding aan, waardoor anderen prettig op je reageren. Probeer deze omstandigheden zo vaak mogelijk te creëren, en stoorzenders uit te schakelen.’
3. Pak dingen eens anders aan dan normaal – ‘Soms zit je zo vastgeroest in bepaalde patronen, dat je het idee hebt dat het niet anders kan. Maar er zijn vaak meer mogelijkheden dan je denkt. Neem bijvoorbeeld eens niet grondig alle stukken van een vergadering van tevoren door, maar luister in plaats daarvan naar muziek waar je vrolijk van wordt. Wedden dat je de vergadering positiever zult beleven?’
Kijk voor meer info op www.wilwebshop.nl
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account