• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Praktijk Wijkverpleging

Te veel om te onthouden

Gepubliceerd op: 23 oktober 2008
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

‘Ik zie door de bomen het bos niet meer’. Een uitdrukking die wel allemaal wel eens gebruiken als er te veel ineens gebeurt, waardoor je het niet meer goed kunt volgen.

Gelukkig heb ik daar niet zo’n last van. Maar afgelopen maandag kreeg ik dat gevoel wél.

Tijdens onze tweewekelijkse bespreking meldde de receptioniste dat er bij de receptie iets klaar stond voor mij en een collega. Of we dat maar even wilden komen halen. En inderdaad, bij de receptie stond een mevrouw met twee bossen bloemen, die ons hartelijk kwam bedanken voor de zorg die wij haar man hadden gegeven. Natuurlijk waren er ook andere collega’s geweest, maar kennelijk hebben wij net op momenten dat onze zorg erg nodig was, de juiste hulp kunnen bieden. Mevrouw wilde ons daarvoor ‘in de geest van haar man’ bedanken met een bos bloemen. Natuurlijk hoeft dat niet, en dat zeggen we ook altijd. Maar dit gebaar van deze mevrouw, die nog geen drie weken na het overlijden van haar man de moeite neemt om ruim dertig kilometer te rijden om ons persoonlijk te komen bedanken met bloemen, dat is indrukwekkend en heel mooi!

Alleen (en dat vind ik gelijk het vervelende van de hele situatie): ik kon me deze zorg met moeite nog voor de geest halen. Samen met mijn collega kwam ik er wel weer uit. Kennelijk maak je in de korte tijd dat een cliënt in zorg is, zoveel indruk dat het de familie lang bij blijft. Gelukkig weet je er dan wel om heen te praten, maar kennelijk gebeurt in ons werk te veel om te kunnen onthouden. Herkennen jullie dat ook?

Gepubliceerd op: 23 oktober 2008
Door: exed-admin

Thema:

Wijkverpleging

Tags:

Palliatieve zorg Sterven Wijkverpleging

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Praktijk Wijkverpleging

icon-Wijkverpleging

Wijkverpleging

Deze wijkverpleegkundigen zweren bij duale aansturing: ‘We bepalen nu zelf hoe we zorg verlenen’

icon-Wondzorg

Wondzorg

3 vragen over gedeelde wondzorg: ‘Cliënten kunnen meer wondzorgtaken zelf doen’

Oude vrouw ligt in bed in haar huiskamer.
icon-Wijkverpleging

Wijkverpleging

‘Zorgarrangeur’ kan wijkverpleegkundige of casemanager dementie zijn

Verpleegkundigen in de wijk in overleg.
icon-Wijkverpleging

Wijkverpleging

Reablement in de wijk: ‘Cliënten zijn blij als ze weer regie hebben over hun leven’

icon-Oncologie

Oncologie

Behandeling kanker thuis verhoogt kwaliteit van leven

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren