Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

Herkenbaar? ‘Als ik opnieuw moest kiezen zou ik niet meer de zorg ingaan’

Op de redactie kregen wij onderstaande noodkreet binnen. Herken jij je hierin? Laat het ons weten.
Foto: Arno Massee

Op de redactie kregen wij onderstaande noodkreet binnen van een verpleegkundige in een perifeer ziekenhuis.

‘In ons ziekenhuis wordt bezuinigd. Er moet personeel af in late diensten en nachtdienst, ondanks isolaties vanwege covid en/of mrsa (…) Het lijkt alleen maar te draaien om cijfertjes en niet om patiënten. Dat de werkdruk te hoog wordt merk ik ook binnen het team. Korte, nare opmerkingen. Werk niet afmaken. Logisch, dat lukt ook niet meer. Je moet wel naïef zijn om de zorg nog in te gaan. Ik zou nu als ik opnieuw moest kiezen nooit meer de zorg ingaan. Ik heb de gouden jaren gekend maar nu maak ik de afbraak mee.’

Herken jij je hierin? Wordt in jouw ziekenhuis ook bezuinigd, hoe merk je dat en in hoeverre heeft dat invloed op jouw werkplezier? Stuur dan een berichtje met jouw motivatie naar nursing@bsl.nl o.v.v. ‘noodkreet’.

2 REACTIES

  1. Ook in de verpleeghuizen wordt bezuinigd. Er loopt personeel weg waar geen nieuw personeel voor terugkomt vanwege bezuinigingen. Gisteren te horen gekregen dat we per dag 2 uur personeel moeten inleveren. Er komen steeds meer taken bij voor het vaste personeel.
    Voor onze bewoners, waar we het toch allemaal voor doen, is er geen tijd meer om samen een kopje koffie te drinken of een gezellig praatje te maken. Je bent altijd gehaast bezig om je taken maar af te krijgen

    • Herkenbaar. Ook kun je bezuinigen op de voedingsassistenten en afdelingsassistenten. En ervaren, maar kritisch personeel op een zijspoor zetten is een ook goede bezuiniging. Niet vreemd dat vast personeel vertrekt en via een uitzendburo gaat werken. Dan kun je in elk geval weer doen waarvoor je ooit de zorg in bent gegaan. Werken met mensen, geen onnodige vergaderingen en een gezond rooster. Alleen jammer voor de clienten.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.