Gebroken diensten in de wijk, zijn ze te helen?

Twee keer per dag moeten ‘opladen’ voor je werk, met een pauze van vele uren: niet de favoriete manier van werken voor veel verpleegkundigen in de wijk. Maar ja, de pieken zitten nu eenmaal in de ochtend en de avond. Tom Poes, verzin een list.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Gebroken diensten in de thuiszorg
Gebroken diensten zijn geen favoriet bij veel verpleegkundigen in de wijk (fotografie: Arno Massee)
Dit artikel is ook verschenen in Nursing-magazine juni 2017

Het is 7.00 uur ’s ochtends als Bianca Senden, verpleegkundige in de wijk bij Zuyderland Thuiszorg in Zuid-Limburg, aanbelt bij haar eerste cliënt. Rond 12.30 uur gaat ze naar huis om te lunchen en om een uur lang haar hond Nora uit te laten. Om 17.00 uur start haar bereikbaarheidsdienst, en om 18.00 uur haar avonddienst. De onderbreking tussen de twee diensten vindt ze heerlijk. ‘Ik heb er bewust voor gekozen omdat ik op deze manier Nora rustig zelf kan uitlaten. Het is fijn voor haar, maar ook voor mij. Acht

0
1397

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.