Een verpleegkundige krijgt een waarschuwing van het Regionaal Tuchtcollege. Ze stuurde een onprofessioneel Whatsappje over een cliënte. Toen die het appje las, loste de verpleegkundige de situatie niet goed op.
Eind 2019 is een arbo-verpleegkundige betrokken bij de verzuimbegeleiding van een uitgevallen werknemer. Op verzoek van de bedrijfsarts neemt ze contact op met de werkgever van haar cliënte. Als die de telefoon niet opneemt stuurt ze een Whatsapp-bericht met onder meer de tekst ‘we denken beiden dat dit weer zo’n (…)beeld is, gaat lang duuuuuuuren.’
Telefoon niet beveiligd
De cliënte komt vervolgens op gesprek bij de verpleegkundige. Terwijl die even weg is om thee te halen, leest de cliënte het Whatsapp-bericht op de telefoon van de verpleegkundige. De verpleegkundige heeft haar telefoon niet beveiligd met een code.
‘Alles wat fout kon gaan, ging fout’
Wanneer de verpleegkundige terugkomt, confronteert de cliënte haar met het appje. De verpleegkundige geeft aan dat dit niet de bedoeling was. Het gesprek dat volgt, verloopt matig. De cliënte geeft aan dat ze zich aangevallen voelt en het idee heeft zich te moeten verdedigen. De verpleegkundige noteert in het dossier ‘alles wat maar fout kon gaan, ging fout met dit gesprek’.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account